Jævnfør Lov nr. 379 om finansielle rådgivere, investeringsrådgivere mv. af 02/04/2020 skal virksomheder, der yder rådgivning om finansielle produkter, have en forretningsgang for håndtering af interessekonflikter.
Hos Jentzen & Partners skal vi skal identificere de typer af interessekonflikter, der kan opstå, når vi yder investeringsrådgivning, og som kan medføre væsentlig risiko for, at en eller flere kunders interesser skades.
Ydermere skal vi fastsætte procedurer og foranstaltninger til håndtering af identificerede interessekonflikter, så vi undgår at skade kundens interesser.
Såfremt de foreskrevne foranstaltninger ikke er tilstrækkelige til at undgå eller håndtere en reel eller potentiel interessekonflikt i forhold til en kunde, vil vi informere kunden om interessekonflikten samt på hvilken måde og i hvilket omfang interessekonflikten søges håndteret. Vi vil indhente kundens accept heraf, før yderligere forretningsaktivitet med kunden iværksættes.
Identifikation af og generel oplysning om potentielle interessekonflikter
Interessekonflikter, der kan skade vores kunder, kan opstå, hvis vi eller en af vores medarbejdere kan opnå en fordel ved at kende kundens interesser eller påvirke kundens dispositioner. Det kan også ske, hvis vi eller vores medarbejdere tilgodeser egne eller andre parters interesser på kundens bekostning.
Sådanne interessekonflikter kan særligt opstå:
- I forbindelse med investeringsrådgivning, hvis kunden og Jentzen & Partners har hver sin interesse i omsætning af de samme finansielle instrumenter.
- Hvis vi er i besiddelse af intern viden, der kunne påvirke kursen på et finansielt instrument, hvis denne viden var offentligt kendt.
- Hvis vi modtager betalinger eller ydelser fra tredjemand, der er afhængig af omsætning af et eller flere finansielle instrumenter.
- Hvis en kunde rådgives af en medarbejder, der har egen interesse i omsætning af et eller flere bestemte finansielle instrumenter.
- Hvis vores medarbejderes løn afhænger direkte af indtjening fra bestemte kunder eller transaktioner.
- Hvis vi eller vores medarbejdere udnytter viden om kundens dispositioner til egen eller andre kunders fordel.
- Hvis vi rådgiver om et investeringsprodukt, som vi har en økonomisk interesse i.
Procedurer til håndtering af interessekonflikter
Hos Jentzen & Partners lægger vi stor vægt på at yde uafhængig rådgivning af høj professionel standard til vores kunder.
Denne politik revurderes løbende og mindst én gang årligt.
Vil du høre mere?
Uanset om du har et konkret projekt i tankerne eller blot ønsker at høre mere om vores services, er du meget velkommen til at kontakte os. Vi behandler alle henvendelser med stor respekt og diskretion.
Kontakt
Mads Jensen
Stifter & Managing Partner
+45 2323 8086
mj@jentzen.dk
Allan Soon Lorentzen
Managing Partner
+45 2542 4366
al@jentzen.dk